INTERIOR STYLING

navasana AMERICAN RAG CIE

RETAIL / Futako-tamagawa Tokyo, 2011

This brand by the apparel store AMERICAN RAG CIE offers women's clothes interpreted through the lens of traditional Indian craftwork. Jamo experimented with some new methods of developing a retail interior such as the incorporation of long practiced decorative crafts into interior elements (including decorations used on the exterior of earthen homes) and earthy plaster walls with decoration painted on them. The store reflects the brand's image by presenting the feel of the materials in a straightforward way and by creating an interior space with shape that is both elegant and modern.

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アメリカンラグシーが発信する、インドの伝統的なクラフトワークをリアルクローズとして提案する大人の女性のためのブランド。インテリアの要素にも、インド各地に古くから伝わる独自の装飾技法(土の家々の外壁に見られる壁画など)を取り入れ、土の質感をだした漆喰の上にペイントを施すなど、新しい表現方法を試みた。素材感を素直に表現し、エレガントにモダナイズされた形で、ブランドがもつ世界観をつくった。

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