INTERIOR STYLING

BENETTON CUBE

RETAIL / Sapporo, Hokkaido, 2013

Benetton opened one of their new “Cube” stores in Sapporo in April, following on the success of a Cube store they opened in Tokyo’s Shibuya area in October last year. The new Cube store concept in general is to create small urban shops, and for the Sapporo store in particular Jamo created a back story in which the Cube store becomes a shipping container and the brand’s famous knitwear is just now being unloaded into Japan. This is seen in the corrugated steel plate walls, a material nomaly not used in interiors but which bring an interesting visual component through the play of fluorescent light and shadow on its surface. Jamo uses these twomateriours and other details to differentiate the store from others one sees around Japan these days and to create the feeling of having found a shop inside a shipping container. Adjustable display fixtures made out of MDF to resemble cardboard boxes were developed in response to Benetton’s request for a flexible interior that can be set up in different ways.

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昨年10月にオープンした渋谷店に続き、2013426日にアビアファッションウォークにオープンした「ベネトンキューブ札幌店。「ベネトンキューブ」とは、世界的なイタリアのアパレルブランド・ベネトン社がスタートさせた都市型小型店舗の新業態。デザインの着想は同社のセールスポイントである上質なニットが“今まさに日本に運ばれてきた”という状況を、コンテナという空間を通して伝えようという架空のストーリーから。例えば、壁面にはショップの内装で通常使われることのないキーストーンプレート(スチールの並板)を採用。その凹凸が作る影の面白さを活かし、他店と差別化するために、蛍光灯のシーリングライトを設置するなど、“コンテナ”の内部に見立てたショップをディテールに忠実に作りあげていった。また、段ボールをイメージしたMDFのボックス型システム什器もポイント。クライアントの要望であったフレキシビリティに溢れる空間へと仕上げた。

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