INTERIOR STYLING

apart by lowrys Kanazawa

RETAIL / Kanazawa, Ishikawa, 2013

Apparel manufacturer Point opened a store for their “Apart by Lowrys” brand in the Forus shopping center in Kanazawa. The 51-square meter space includes a shop-in-shop space for one of the company’s accessories brands, “Mallicka Flicka”. Jamo’s design follows the concept for other Apart by Lowrys stores (“a woman’s ideal Paris apartment”) and then uses glass partitions to distinguish the apparel and accessories brands. An 18-meter long opening and separate entrance are devoted to the shop-in-shop to keep the accessories area from getting lost in the main store. In addition to details that define other Apart by Lowrys shops, like wall moldings and oak floorboards in a herringbone pattern, Jamo designed new fixtures finished with chalkboard paint. We used details that hold up well over time and also give the space a slight industrial feel that keeps it from feeling overly cute.

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延床面積51坪。メインブランドと同じく、アパレルメーカー・POINTが展開するレディスの服飾雑貨ブランド「マリカフリッカー」のインショップを併設するかたちでオープンした「アパートバイローリーズ」の金沢店。既存店と同じく、“大人の女性が理想とするパリのアパルトマン”という内装コンセプトを踏襲しながらも、ガラスの間仕切りで壁を作り、ふたつのブランドをセグメント。幅18mのワイドスパンな開口部を活かし、「マリカフリッカー」のエントランスを独立して設けるなど、ショップインショップという見せ方に徹底してこだわった。また、ヘリンボーンのオーク材フローリング、モールディングを施した壁面など、既存店のイメージを作ってきたディテールに加え、新たに黒板塗装を施した造作什器を採用。経年変化の楽しめる仕掛けを施すことで、甘くなり過ぎないよう工業的な匂いをプラスした。

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