INTERIOR STYLING

apart by lowrys Tachikawa

RETAIL / Tachikawa, Tokyo, 2012

The women’s brand “Apart by Lowrys” is for a more adult take by apparel manufacturer Point on its “Lowrys Farm” brand. The brand’s collections are built around a core of simple items with touches of of-the-moment styling to offer age-appropriate “cuteness” to its maturing customers.
The “Apart by Lowrys” director suggested the idea of “a woman’s ideal Paris apartment” as the design concept. Jamo gave the space a traditional French mindset with herringbone oak floors and classic wall molding, but kept it from skewing too cute to added touch of industrial feeling by using custom steel fixtures made by Exit Metal Work Supply. By blacking out the ceiling, Jamo was able to bring customer's attention to the bumblebee pattern and brand’s logo used on the wall by the cash-wrap area. These and other touches invite visitors to the shop to experience the brand’s aesthetic.

apart by lowrys立川ルミネ_01.jpgapart by lowrys立川ルミネ_02.jpgapart by lowrys立川ルミネ_03.jpgapart by lowrys立川ルミネ_04.jpgapart by lowrys立川ルミネ_05.pngapart by lowrys立川ルミネ_06.png

「大人のためのローリーズファーム」をコンセプトに、アパレルメーカー、POINTが展開する「アパートバイローリーズ」は、シンプルな中にトレンドを盛り込み、成長する女性にシンクロした大人の可愛らしさを提案するレディスブランド。空間のデザインコンセプトとして、ブランドディレクターが掲げたテーマは、大人の女性が理想とするパリのアパルトマン。ヘリンボーンのオーク材フローリング、モールディングを施した壁面など、空間的には伝統的なフレンチ様式を意識しながらも、イクジットメタルワークサプライの制作による鉄製の什器などで、甘くなり過ぎないようインダストリアルなニュアンスをプラス。天井をブラックアウトすることで、レジ壁面の象徴的な蜂柄クロスとブランドロゴを引き立たせるなど、来店者を自然とブランドの世界へと誘う仕掛けを施した。

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