INTERIOR STYLING

FREE'S SHOP omiya

RETAIL / Omiya, Saitama, 2012

With a concept of “creating culture in people’s daily lives”, FREE’S SHOP is a women’s boutique that creates culture through fashion. It bases such creation on the proposal of global lifestyle ideas. When FREE’S SHOP decided to renovate their store in a shopping center in the Tokyo suburb of Omiya for reopening in March 2012, the point Jamo especially wanted to make was to distinguish the store significantly from its neighbors. This includes running stripes in an iconic shade of light blue across the ceiling, which not only creates the light airy feel of an LA bungalow but also serves as an eye-catching element visible from outside the store. The LA beach culture feel carries through in other such elements as fixtures reminiscent of pergola designs and driftwood and seashells used to decorate mirrors. While using clean white as base palette to balance the space, the shop calls out to women with its sense of femininity.


FREESoomiya01.jpg

pngFREE'S SHOP OMIYA_03.jpg

ライフカルチャーの創造を基本コンセプトに、ワールドワイドにライフスタイルを提案し、それに基づくクリエイションを展開しているレディス・セレクトショップ「FREE'S SHOP」。2012年3月7日にリニューアルオープンを果たしたルミネ大宮店の改装に際し注力したのは、商業施設内における他店との差別化。海を連想させるアイコニックなライトブルーのストライプを天井にも走らせることで、LAの邸宅のような軽やかな空気感を演出するとともに、通路から店内を見た際のアイキャッチとしての役割も持たせた。また、パーゴラをモチーフにした什器や流木と貝殻を使ったミラーなど、装飾的要素を随所にちりばめることで、LAのビーチカルチャーのニュアンスを感じさせる空間に。清潔感のある白を基調にしながらも、女性の感情に訴えかけるショップを目指した。

FREESoomiya01.jpg

pngFREE'S SHOP OMIYA_03.jpg