INTERIOR STYLING

Sharing Room

RETAIL / Sakaikita-hanada Osaka, 2012

Japanese apparel manufacturer Point operates a store called "Sharing Room" in the Aeon shopping mall in the extravagantly named Sakaikitahanada area of Osaka. The shop stocks Point's popular men's brand "RageBlue" and casual but edgy women's brand "Heather". As a point of departure for the shop's design, Jamo created a (fictitious) story that the men's and women's brands' designers shared office space in an old warehouse. Rough unfinished materials -- brick, plywood, ductwork, etc. -- recall a NYC loft. At the same time, different spaces are created in order to establish zones for each brand. In the women's area, the brick walls are painted with stripes, which is an element carried over from the store's previous incarnation. The redesign of the store keeps some elements as an "afterimage" of the old store, while also creating a soft demarcation between the two brands and developing the brands' clear design sensibilities into a single space.

Sharing-Room_sakaikitahanada_01_2.jpgSharing-Room_sakaikitahanada_02.jpgSharing-Room_sakaikitahanada_03.jpg

Sharing-Room_sakaikitahanada_04_1.jpgSharing-Room_sakaikitahanada_05.png

アパレルメーカー、pointが展開する人気メンズブランド「RAGE BLUE」と、ガーリッシュでほどよくエッジの効いたスタイルを提案するレディスブランド「Heather」を同時展開するショップ「シェアリングルーム」のイオンモール堺北花田店。まず、デザインの起点として、男女それぞれのデザイナーが、古い倉庫をオフィスとして互いにシェアするという架空のストーリーを着想。NYのロフトをイメージし、レンガやラーチ合板、水道管など、無骨でラフなマテリアルを使いながら、空間を組み立て、両ブランドのスペースをゾーニング。また、レディスブランド「Heather」のスペースの壁面のレンガを、ストライプでペイントし、既存店の記憶とイメージを継承。本来の空間の残像を残しつつ、両ブランドの境界をゆるやかに繋げ、明快な世界観を持つひとつの空間として仕上げた。

Sharing-Room_sakaikitahanada_01_2.jpgSharing-Room_sakaikitahanada_02.jpgSharing-Room_sakaikitahanada_03.jpg

Sharing-Room_sakaikitahanada_04_1.jpgSharing-Room_sakaikitahanada_05.png