INTERIOR STYLING

ENFOLD NAGOYA

RETAIL / Nagoya , Japan, 2012

This is the first store for the brand Enfold, started for the 2012 spring/summer season by Baroque Japan Limited’s creative director Mizuki Ueda. With the concept of “hidden beauty”, the store is interested in forms that are beautiful regardless of what angle they are viewed from. Jamo created racks like one-of-a-kind artworks using the brand’s signature shade of blue in order to draw out the mysterious elegance the brand creates through lavish prints and bright colors. With varying heights and twists and turns, different openings are created where each individual article of clothing can be shown most beautifully. Jamo had classic French styling in mind for the space, which comes through in such areas as the herringbone pattern used for the wood floors, but at the same time put a contemporary twist on this styling through the wall moldings created through a composition of straight lines reminiscent of abstract art. The space has a gallery-like feel that balances a dignified sense of space with a feeling of tension.

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バロックジャパンリミテッドのクリエイティブ・ディレクター・植田みずき氏が2012年春夏シーズンよりスタートさせた新ブランド、ENFOLDの第一号店。“HIDDEN BEAUTY(隠された美)”をコンセプトに、360度どこから見ても美しいフォルムを追究。華麗なプリントや鮮やかな色彩で魅せる同ブランドの神秘的なエレガンスを最大限に引き出す工夫として、ブランドカラーであるブルーを基調にアートピースのようなハンガーラックを制作。あえて高低差を持たせ、ねじれやズレをつくることで隙間を生み出し、ひとつひとつの洋服を美しく見せる視覚的な仕掛けを施した。ヘリンボーンのウッドフローリングなど、空間的には伝統的なフレンチ様式を意識しながらも、抽象絵画を彷彿させる直線的なコンポジションによる壁面のモールディングで、コンテンポラリーなイメージに。ギャラリーのような凛とした空気感と緊張感を狙った。

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