INTERIOR STYLING

SOHOLM CAFE

EATERY / Fujisawa Kanagawa, 2012

In November 2011, the shop Actus opened a new store in the so-called “village zone” of the largest shopping mall in Tokyo’s seaside suburb of Shonan. Jamo designed Actus’ first floor apparel section as well as its 50-seat outdoor cafe on its second floor. The Søholm Cafe’s director described its tongue-in-cheek theme as “Scandinavian in origin, arriving in Shonan, coming by way of Los Angeles.” In response to this, Jamo painted the brick walls in graphic patterns using a grey blue symbolic of Sweden’s flamboyant 18th century Gustavian style that is itself rooted in French rococo. Strings of frosted bulbs create a multiplying effect and give diners a feeling a rhythm in the landscape when they take their seats. Jamo also created a relaxed atmosphere with decorative beams and areas of plant plopped here and there inspired by Copenhagen’s autonomous neighborhood Christiania. By leaving open spaces in certain spots around the cafe, Jamo sought for the interior to be able to relax customers on a physical level.

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201111月にオープンした湘南エリア最大級のショッピングモール「テラスモール湘南」のヴィレッジゾーンに出店したアクタス。弊社は同ブランドのアパレルコーナー(1F)及び、50席のテラス席を誇るスーホルムカフェ(2F)の設計を担当。ディレクターから与えられた“北欧発、ロサンゼルス経由、湘南”というユーモラスなテーマへの解答として、フランスのロココ調をルーツとし、18世紀のスウェーデンで華開いたグスタビアンスタイルの象徴的カラーである、グレイッシュなブルーで壁面のレンガをグラフィカルにペイント。レセップ球のシャンデリアとの相乗効果により、着席時の景色に動的なリズムを与えた。また、デンマークの解放区・クリスチャニアをアイデアソースとした付け梁やラフな植栽計画などで、空気感を緩和。隙間を残した演出を意図的に施すことで、フィジカルに訴えかける心地いい空間を目指した。

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