INTERIOR STYLING

VERSUS TOKYO in ITALY

EVENT / Firenze, Italy, 2012

Versus Tokyo exhibited for the first time at Pitti Immagine Uomo, Italy’s ready-to-wear trade fair for menswear. The exhibition was part of the “Tokyo Fashion Week in Italy” project and “Cool Japan” promotion of Japan’s Ministry of Economy, Trade and Industry. Brand director Yuichi Yoshii chose “sports” as the keyword for the project. The exhibition used actual athletic materials and fixtures to create an unusual place for a “competition” among twenty brands representative of Tokyo’s next generation of fashion designers. With a style of presentation both visual and functional, such as showing apparel on chain link fence, the exhibition boiled down Tokyo’s unique pop sensibility and created a clear contrast with the surrounding ancient city of Florence.

Pitti01.jpgpitti_02.jpgPitti03.jpgPitti04.jpgPitti05.jpg

TOKYO FASHION WEEK in ITALY」が、経済産業省クリエイティブ産業課のクール・ジャパン戦略推進事業(海外展開支援プロジェクト)の一環として、20121月にメンズプレタポルテ見本市「Pitti Immagine Uomo」で初開催されたVERSUS TOKYO」。ディレクターを務めた吉井雄一氏から投げかけられたキーワードはスポーツ”。実際のスポーツ競技で使用されるマテリアルや什器を使用し、次世代の東京を担う20ブランドの競演の場をユニークに表現。外部用フェンスを使いフェイスアウトして洋服を陳列するなど、機能的なヴィジュアルプレゼンテーションにも配慮しながら、東京独自のポップ感を凝縮させ、古都フィレンツェとのコントラストを明快に際立たせた。

pitti_01.jpg

pitti_02.jpgpitti_03.jpgpitti_04.jpgpitti_05.jpg