INTERIOR STYLING

Demi-Luxe BEAMS

RETAIL / Nihonbashi Tokyo, 2011

The store Demi-Luxe opened in the Coredo shopping center in Tokyo's central Nihonbashi area. Its target customers are women who have grown up with an understanding of what it means to have a sense of "high quality". The theme for the interior is "a space that appears to reflect a particular woman's hobbies." With the image of such a woman's refined home in mind, Jamo paid close attention to the design of such details as materials, color combinations, fitting rooms and glass vitrines.

The front of the store―offering apparel for everyday―was given an open and lively feel with the image of the front hall of the woman's residence. The back of the store―with more luxurious items―uses closet-like fixtures affixed to the walls and creates a more private atmosphere like that of a woman's bedroom so that customers can enjoy lingering over the process of looking over each item. The wall fixtures also make effective use of the interior's corners, which often end up as dead space in stores, and are able to show off the individual beauty of diverse product ranges. The four fitting rooms are each differently decorated. Artificial flowers are used on walls and countertop vitrines to create a sense of romanticism.

DemiLuxeBEAMS日本橋01.jpgDemiLuxeBEAMS日本橋02.jpgDemiLuxeBEAMS日本橋03.pngDemiLuxeBEAMS日本橋04.jpgDemiLuxeBEAMS日本橋05.jpg

上質感の分かる成熟した女性をターゲットに、既存のブランドイメージを大きく変えコレド日本橋に出店。テーマは「ひとりの女性の趣味を投影したような空間」であること。女性の邸宅をイメージし、素材、色彩計画、照明計画、フィッティングルームやガラスケース内など細部まで念入りに作り込んだ。


手前のデイリーウェアコーナーは、邸宅のホールのようにオープンで賑やかにし、奥のラグジュアリーウェアコーナーは寝室でゆっくりとアイテムを選ぶような気分をお客様に楽しんでもらいたいため、クローゼットをモチーフとした什器を壁に設置しプライベートルームの空気感をもたせた。この壁什器は同時に、デッドスペースとなりがちなコーナー部分を有効な見せ場となるよう構成したり、多様なアイテムをひとつひとつ美しく見せるための仕掛けを多くもたせている。計4室あるフィッティングルームはそれぞれ異なるデコレーションを施し、壁やカウンター上のショーケースには造花でロマンティックな演出を行った。

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