INTERIOR STYLING

Heather Ota

RETAIL / Ota Gunma, 2011

Heather AEON Ota is a brand of women's apparel, which, according to the brand, offers "a girlish style that effortlessly incorporates just the right amount of trend looks". In designing the store for the brand, Jamo made use of the space's high ceiling and divided the space into high and low. In the "high" areas, the brand's image is expressed through elements that highlight their unique visuals. "Low" areas are given the functional role of presenting product so that it is easy for customers to take in hand. The high-low layout allows the shop to transmit its brand image by making visible even to passers-by who do not actually enter the store. The brand's style, which targets romantically minded young women, is expressed through pastel striped wallpaper, patchwork carpet made of small rugs, soft rounded fixtures, and randomly placed prefab mirrors in various shapes.

Heather太田01.jpgHeather太田02.jpgHeather太田03.jpgHeather太田04.jpg

 

「ガーリッシュでほどよく流行を取り入れた背伸びをしないスタイル」を提案するレディースブランド。高い天高を利用し、空間を上下ふたつに分けた。上部にはブランドイメージを表現するVMDに特化した演出の要素、下部には商品を手に取りやすく並べる機能的な役割を与えることで、店舗に入らずとも分かりやすくブランドイメージを伝えることが可能。パステルカラーのストライプの壁紙、小さなラグをパッチワークしたカーペット、曲線の什器、様々な形の既製品のミラーをランダムに並べる演出など、ロマンティックな若い女性をターゲットとしたブランドの世界観を表現した。

Heather太田01.jpgHeather太田02.jpgHeather太田03.jpgHeather太田04.jpg