INTERIOR STYLING

BEAMS KUMAMOTO

RETAIL / Kumamoto, 2010

The façade is girded with a nuanced mosaic that becomes a natural part of this landscape. For this shop, which gently welcomes customers into the store, the most important part of the concept lies in its floor plan by which customers can see the next part of the store in front of them but cannot see the next area after that. Customers are able to follow this plan around the store, with new sections coming into view and the areas they have been to disappearing behind them. In deciding on this mazelike floor plan, numerous simulations were made to test the visibility-to-blind-spot balance that is required for proper space management. The floor plan brings to life the hospitality BEAMS offers its customers and responds to the client's request for "a space where customers can take their time and enjoy shopping in a relaxed atmosphere".

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雄大な熊本城を背景に、人々が行き交う角地に建ち、ニュアンスのあるモザイクタイルの外観が周囲に溶け込んでいる。ある種の優しさを持って迎え入れられるこの店舗において、最も重要なコンセプトはその平面計画にある。次のコーナーは見えるがその先のコーナーは見えない。そこに辿り着くとさらに先のコーナーが見えてくるが、今までいた場所は視界から消えている。まるで迷路のように入り組んだ平面計画を決定するにあたっては、何度もシミュレーションが重ねられ、管理上必要な視認性と死角のバランスを計算した。クライアントからの要望であった、「落ち着いた空間でゆっくりとショッピングを楽しんで欲しい。」という、顧客へのホスピタリティを生かした平面計画とした。

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