INTERIOR STYLING

BEAMS Yokohama Higashiguchi

RETAIL / Yokohama Kanagawa, 2010

This is a store of over 330m2 where you can quickly make your way through the entire store without ever realizing it. The floor is covered in brick tiles with the color and size of the tiles changing depending on whether you are in the area for men's or women's clothes or some other such area. The tiles do not strictly delineate such divisions, but the subtle changes add a handsome graphic element to the interior. Also, as a shop with various departments this feature helps make the identity of each area stand out. Jamo's goal was to create a sense of scale throughout the overall space and bring the various areas together into a coherent space by making the boundaries between each area somewhat ambiguous.

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「知らず知らずの内に店内を一周してしまう店舗」100坪を超える床一面に敷き詰められたレンガタイルは、メンズやレディスなどのコーナー毎に、色やサイズを変えて貼り分けたが、その範囲はそれぞれの売り場区画とは厳密には合っていない。その微妙なズレはグラフィックとしての美しさも持っているが、複合ショップとして各セクションの世界観を際立たせるという役割を果たしながらも、コーナーの境界を曖昧にすることによって、全体をスケール感のある、一つのまとまりとして見せることを目的としている。

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