INTERIOR STYLING

OPENING CEREMONY 1-3F

RETAIL / Shibuya Tokyo, 2009

Opening Ceremony is a retail shop with its flagship store in New York, as well as other stores in New York's Ace Hotel, in Los Angeles, and its first shop overseas in Tokyo. The opening of the Tokyo store involved the large-scale renovation of an existing structure, the 7-story "Movita" building that is a part of the Seibu Department Store in Shibuya. The concept for the store is a "mini mega mall", that is, a collection of smaller shops where all kinds of products are brought together in one shopping mall. Jamo developed precise themes for each of the seven floors and created a dreamlike world reminiscent of a sort of Disney Land. In doing so, we focused on Opening Ceremony's brand concept, which can be said to be the greatest possible expression in their stores of the enjoyment of fashion and shopping. The project was designed together with the L.A.-based creative agency Commune.

 
1F - A TRIP ACROSS AMERICA -
develops themes spanning Native American styles of Santa Fe, Victorian homes of the South, and the Memphis design movement of 1980s Miami.
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2F - A HOME WITHOUT WALLS -
an "American country home" without walls.
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3F- CITY OF THE FUTURE -
a futuristic shop-in-shop.
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ニューヨークに本店、ロサンゼルスとACE HOTEL NEW YORK内にも店舗をもつリテールショップ、初の海外進出としての東京店。渋谷西武モヴィータ館の全7層を既存の共用部を残しつつ大規模にリニューアルした。コンセプトは「mini mega mall(ミニ メガ モール)」。小さなショップが集まる、なんでも揃う巨大ショッピングモールをイメージし、さらに1層ごとに明確な空間のコンセプトを持たせ、ディズニーランドのような、完璧な夢の世界をつくりあげた。ブランドコンセプトでもある、ファッションやショッピングの楽しさを、空間全体で最大限に表現するという作業に集中した。ロサンゼルスをベースに活動する、クリエイティブエージェンシー COMMUNEとの共同デザインプロジェクト。

 
1F A TRIP ACROSS AMERICA
"ビクトリアーメンフィスーサンタフェ"というアメリカ横断の旅。サンタフェのネイティブ・アメリカン・スタイル、南部のビクトリア調邸宅、マイアミの80年代のメンフィスデザインへと至る旅を、ワンフロアで展開する
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2F A HOME WITHOUT WALLS
壁のないアメリカの"カントリーホーム"がテーマ
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3F CITY OF THE FUTURE
"近未来都市"をテーマに、ショップインショップを展開
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