INTERIOR STYLING

3.1 Phillip Lim

RETAIL / Aoyama Tokyo, 2008

This is the first store created outside the United States for New York-based designer Philip Lim. Jamo designed the shop with a concept called "in the water". Concrete blocks perforated with holes (so called "hana-gata blocks") are used to build up interior walls inside the building's glass façade. The resulting light coming into the space through these holes creates the feeling of bubbles in water. Lim requested a "romantic space where people look beautiful". Jamo expressed this by telling a story that runs throughout the entire store, including the use color, material, shape and light. Floorboards are put down in a herringbone pattern; the color of the boards becomes gradually lighter giving the impression of sand on a beach. The mirrored display fixtures open and close like treasure chests at the bottom of the ocean. A stairway was built with the image of a bridge leading to the ocean floor.

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ニューヨークを拠点に活躍するデザイナーPhillip Lim氏の、海外初出店舗である青山店。「in the water(水の中)」をデザインコンセプトに、建物のガラス壁の内側に、まるい穴のあいたコンクリートブロック(花形ブロック)で壁を立て、この壁を通して自然光を取り入れることにより、水の中からみた泡を表現した。デザイナーの要望であった「ロマンティックで来た人が美しく見える場所」は、色や素材、形、光はもちろん、すべての造作にストーリーを持たせることで表現した。1階から2階にかけて、次第に色の濃くなってゆくヘリンボーンの床は、砂浜。点在するミラー什器は開閉式にし、海底に沈む浦島太郎の宝石箱。新設した階段は、海底にかかる橋をイメージし、それぞれの形とした。

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