INTERIOR STYLING

BEAMS SHIBUYA

RETAIL / Shibuya Tokyo, 2006

Among the many stores operated by BEAMS, this particular store focuses on a single style that brings out the unique character of its more casual brands. The design pays especial care to the way pinewood is used to execute Jamo's principle concept for the space's structural elements, which they set as "the Old West/the Wild West", in other words, the strength of the American frontier period. The façade was wrapped with so-called "hana-gata" blocks and vegetation planted at the entrance. In the interior, a feeling of something unreal and the raw strength of the pine material are expressed by using the single material for floors, walls and fixtures. The vivid colors of the casual brands' product strike an exceptional balance with the pine's natural qualities. Visitors to the shop are first greeted by a large open entrance hall, which gives customers a moment to catch their breath after coming in from the din and bustle of the city as well as a moment to take in the atmosphere of the store before they begin shopping. Jamo approached the role of the store's front rooms with the theme of a country house's foyer. Without making shoppers feel they are going too far afield when heading upstairs, the second floor is given equal importance as an extension of the overall theme; in one corner the motif is that of a native American teepee, and a sense of rhythm is created with muted colors brought in through a large wooden chandelier from America, rugs and various antiques.

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コンセプトショップBEAMSの中でも、カジュアルレーベルに特化したワンテイストのショップ。オールドウェスト、ワイルドウェストとも呼ばれるアメリカ西部開拓時代の力強さを、空間の構成要素の主軸とし"パイン材を見せる"ことにこだわりデザインした。外観は花形ブロックでビルを囲み、植栽を植え込んだ。内装は、床、壁、什器すべてに同素材を使用することで、非現実感や素材のもつワイルドな迫力を表現した。色鮮やかなカジュアルブランドの商材とパイン材の相性は抜群である。ショップに入るとまず広々としたエントランスホールに迎えられる。これは、お客様の足を一瞬止まらせ街の喧噪からひと呼吸置いてほしいため、さらにショッピング前に店内の様子を把握してもらう時間を与えたいためである。ショップ全体における前室の役割を「邸宅の玄関」をテーマにショップの玄関として考えた。2階へ上がる階段も店内を回遊させず、上階を意識させる分岐の役割として存在させた。2階のインディアンのティピをモチーフにしたコーナーや、実際にアメリカより買い付けした大きな木製シャンデリアやラグ、アンティーク小物で単純な色彩の空間にリズムを添えた。

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