INTERIOR STYLING

TOP SHOP / TOP MAN Harajuku

RETAIL / Harajuku Tokyo, 2006

High Street fashion brands TOPSHOP and TOPMAN have stores around the world. Their first store in Japan opened in the second floor of La Foret, a veritable holy ground for the young fashion maniacs in the middle of one of the world's most prominent shopping districts, Harajuku and Omotesando. The shop's main window can be seen from the street, so to make use of the good location and to make an impact on passers-by, Jamo experimented with a design that used the entire shop as a billboard for the store. With this being the brand's first shop in Japan, we arrived at the concept of the neon that is seen prominently on the streets of Tokyo. The ceiling is covered with neon tubes used in industrial exterior lighting. They illuminate the entire white space and create an overwhelming presence as seen both from inside the store from the street.

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世界各国で展開するハイストリートファッションブランドTOPSHOP/TOPMANの日本進出1号店は、世界有数のショッピング街といわれる原宿&表参道エリアの中心部といえる若者ファッションフリークの聖地、ラフォーレ原宿2Fに位置する。メイン通りからショップウィンドウが見えるという好立地を生かし、歩行者の目に入るガラス越しの見え方にインパクト与えるよう、ショップ全体がサインとなるようなデザインを試みた。日本初出店舗ということで、東京の街のネオンに着想を得たライティングをコンセプトとした。商業用の屋外サインとして使用されるネオン管を天井全面を埋め尽くし、白い空間を全体を発光させ、店内ではもちろん、外からの見えがかりにも圧倒的な存在感もたせた。

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