INTERIOR STYLING

Colour By Numbers

RETAIL / Daikanyama Tokyo, 2005

This store is located in a shopping mall close to Tokyo's Daikanyama Station. "White" was the design concept sought here as a way to best show the beauty of the materials chosen for the store, which are already of a high level of design. Jamo's aim was to create an interior with a strong visual impact by using the carefully chosen materials over as large an expanse as possible. The 162 fluorescent bulbs covering the ceiling serve an important role in the expression of the interior's whiteness. With the idea of lighting brighter than that in a convenience store the sense of tension that exists in pure whiteness is emphasized. The juxtaposition of contrasting materials such as marble floors together with walls made of reclaimed barn timbers, contemporary designs with antiques, and natural with artificial materials casually plays with ideas of "truth vs. lies" and "real vs. fake". The LED clock behind the cash/wrap area and Dutch artist Matthias Aron Megyer's animal-themed fence and heart-shaped chains express an awareness of time and eras both modern and classic.

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代官山の駅近くのショッピングモールに位置するリテールショップ。デザイン性の高い商材の美しさをそのまま引き立てるようにと「白」を追求したデザイン。空間全体の色を白に統一したため見せ所は素材選び。その厳選された各素材をそれぞれ広範囲に使用することでインパクトのある空間を目指した。天井を覆う162本の蛍光灯も「白」を表現する重要な要素。「コンビニエンスストアよりも明るい店」というライティングコンセプトのもと「白」のもつ緊張感をさらに強調。さらに、大理石の床と使い込まれたバーンウッドの壁、コンテンポラリーとアンティーク、自然素材と造花やエイジングなどの人工的な仕上げ、のように、対照的な要素を隣り合わせで使用することで、"嘘とホント"、"現実と非現実"といった遊び心を表現し、カウンターバックに取り付けたLEDデジタルクロックや、オランダのアーティスト、Matthias Aron Megyerとのコラボレーションによる動物の鉄の柵、ハート型チェーンで、時代や時間への意識を表現した。

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